Helg igen

Elva:

Sesny

Sagna – Mertesacker – Koscielny – Vermaelen

Song–Rosicky-Arteta

Walcott – Van Persie – Chamberlain

Bänk: Fabianski, Djourou, Gibbs, Coquelin, Arshavin, Chamakh och Henry.

Öppningselvan borde vara ganska glasklar redan på förhand idag. Coquelin har spelat bra men lär ändå inte spela så mycket mer nu. Gibbs är tillbaka och kan säkert hoppa in i slutet. På onsdag är det match mot Milan på bortaplan i Champions League, därför kan man hoppas att det inte kommer skador idag plus att matchen inte blir alltför jobbig. Tror på en jämn match där vi vinner med uddamålet. Senast gjorde Sunderlands bästa spelare Larsson mål på frispark och just frisparkar nära mål är något vi bör undivka att orsaka idag. Får vi bara 3p är jag nöjd och skall vi vara med i CL nästa år behöver vi vinna så många matcher som möjligt nu!

Henry spelar sin sista match på onsdag ifall att han får speltid då. Idag kan han nog räkna med ett inhopp, att ha haft honom i truppen har säkert betytt mycket för spelarna. Chambo lär ha fått många goda råd av honom och fast Henry själv har gjort två mål behövs han inte som spelare när Gervinho är tillbaka om ungefär en vecka. I New York blir de säkert glada att få ha Henry redan under försäsongen. Han kommer nog hem som en bättre spelare. Jag tror att det bara är en tidsfråga innan han finns i bakgrunden i Arsenals organisation någonstans. Om man vill spara på Van Persie inför onsdag kanske Henry startar idag men det blir knappast så. Matchen kommer bl.a. från Sveriges tv3 idag kl.17 finsk tid. Vet inte varför tv3 sänder den?

Man United tar emot Liverpool idag i en match där allt kan hända. Den börjar kl.14.45 finsk tid och den sena matchen ikväll är Tottenham-Newcastle som också kan vara riktigt intressant. Nu skall jag ladda med kycklingsoppa och rostbröd inför en träningsmatch. Tror att min kondition har blivit bättre men det finns ingen garanti för det :) Mina juniorer är på futsal idag, en sport som jag inte har blandat mig i varken den här säsongen eller förra säsongen. Imorgonbitti är det träningsmatch för juniorerna och träning i ishallen för mig på kvällen så schemat denna helg är ganska fullpackat.

Nr #14 Henry-Walcott-Pese :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0