Mycket på gång

Denna onsdag blev riktigt bra. En enda rinkbandymatch drog upp mitt humör. I en hel vecka har dte varit idrottsliga motgångar som har avlöst varandra. Det började med att Milan slog Arsenal 4-0, det följdes upp av att Sunderland slog ut Arsenal ur FA cupen och förstörde enda titelchansen och efter det förlorade vi första rinkbandymatchen i år med uselt försvarsspel. Trodde inte att det kunde bli mycket värre så  coachade jag en fotbollsmatch och vi låg under 7-1 i halvtid och matchen slutade 9-1 efter 75 långa minuter. Så mötte vi serieledarna i rinkbandy ikväll i en match med högt tempo. Efter bra försvarsspel och tre hårda skott i krysset framåt fick vi med oss 3-3. Vi kunde t.o.m. ha vunnit. Bra känsla då man kan höja sitt spel efter en förlust och komma igen. Vi lär väl inte vinna serien men det är kul så länge hoppet finns kvar. Nu är det åtta år sedan vi vann serien och det är även åtta år sedan jag kom till laget och blev spelande tränare. Februari har varit en hård månad och är det fortfarande för mig. Två fotbollslag, ett rinkbandylag, en massa vinteridrotter på gymnastik, andra lektioner och det övriga vardagliga livet har tagit enormt mycket tid och har stulit sömn orch ork från mig en tid.

Kom till en fotbollsträning jag skulle dra idag bara 3min före start. En bekant frågade om jag hade slutat jobbet sent, men nej det var bara allt annat som man måste hinna med i det vardagliga livet som hade tagit tid. Behöver ta minst 30min powernap per dag för att orka med allt. I måndags blev det ett skidpass (3,5km) i skogen och en rinkbandyförlust, igår två skidpass och äran att coacha en bortamatch vilket tog 5h av kvällen, idag ett skridskopass och dra en träning och kryssa en stenhård rinkbandymatch, imorgon är den värsta dagen med skidning 10-12km och coacha en träning och spela en ganska hård rinkbandymatch och sedan sticka iväg på fotbollsträning direkt efteråt. Jag tar tre och en halv dag ledigt från egen idrott efter det här, idrott på teve och dylikt släpper jag inte. Så här tufft schema har jag sällan haft sedan jag studerade på heltid och det är ett tag sedan det. Då man sysslar med mycket får man snabbare en rutin inom idrotter och man får lättare att förstå hur olika spelare fungerar och varför de gör det. Skulle kunna berätta mycket mer men det får bli en annan gång, utan sömn blir resultaten sämre.

Basel slog Bayern Munchen ikväll, Inter föll mot Marseille med 1-0 också. Kanske är det bra att starta på hemmaplan! Såg att City slog Porto 4-0, det är stora siffror!

Att Ribery och hans lag nollades av Basel ikväll är knepigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0