Match mot Swansea City

Elva:
Szczesny
Djourou-Mertesacker-Koscielny-Miquel
Ramsey-Song-Arteta
Walcott-van Persie-Arshavin

Bänk: Fabianski, Yennaris, Squillaci, Benayoun, Chamberlain, Park, Henry

Så här lär Arsenal starta idag. Jag räknar med att Henry kommer in senast i 75 minuten och byter med någon av de tre anfallarna. Har matchen gått bra kommer säkert RVP ut och annars Arshavin eller någon defensiv spelare. Kanske får Park chansen nu igen, han har säkert förtjänat den för i cuperna har han sett bra ut. Resten av bänken är inte så het men Yennaris såg ok ut senast och Benayoun kan spela fotboll. Chamberlain behöver mer rutin fast han har bra egenskaper. Squillaci undrar jag just vad han gör i en klubb som Arsenal, men okej det tyckte man kanske om Koscielny ifjol och nu är han helt okej. Vi har bästa mittfältet och ett bra anfall idag. Backlinjen borde hålla även om kantbackarna kan vara lite svåra att lita på.

Att spela i Wales på bortaplan kan vara tufft med tanke på publiken, men kanske är de bara glada att få se sin landslagskapten spela ut dem på mitten :) Jag räknar med att vi har bollinnehavet och sätter in en av de 10-15 chanser som skapas. Håller vi då också nollan kan vi vinna med tråkiga 1-0 vilket duger bra idag. Så småningom har vi tillbaka nästan alla spelare från skador. Wilshere och ytterbackarna är efterlängtade för att inte tala om Vermaelen. Det var endast Chamakh och Gervinho som for till Afrika, jag trodde tidigare att Song skulle dit men så var det inte.

Ikväll spelas även italienska derbyt i Milano. Inter har Sneijder i dålig form efter skada, Milan har Zlatan som är hetare än någonsin, det kan vara skillnaden! Newcastle har just tråkat sig fram till en 1-0 seger över QPR, en match man skulle ha klarat sig utan att se idag. Undrar om ordet "tråkat" fungerar i google translate för de som översätter min blogg med redskapet till vänster..hehe.

Här på hemmaplan är det full vinter med kallt och mycket snö. Vintersporterna tar fart på allvar nu både i skolor och på fritiden. Veckan som gick har varit tung, igår vilade jag nästan hela dagen förutom en kvällsträning. Veckan som kommer består av rinkbandy ggr 4, coacha fotis ggr 4, träna fotis och styrka ggr 2-3 kanske och sist men inte minst undervisa vintersporter ggr 6. Skulle jag vara sjuk hela veckan skulle jag missa 16 tillfällen. Man ska se till att man inte är sjuk :) Nu är det en halvtimme kvar tills Swansea skall krossas. Hoppas på mål av Van Persie idag. Förväntar mig inte så mycket av Henry, han är en bra målskytt men så mycket annat åstadkom han inte senast heller om man ska vara ärlig.

Sällan någon kramar Wenger men här är en bild från då Henry avgjorde mot Leeds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0