Lite smått och gott

Oj om jag kunde skriva ner lite fler tankar varje vecka än vad jag gör för tillfället. Allt jag tänker kan jag förstås inte skrivas ner, det skulle såra folk och göra folk upprörda. Så gott det går är jag ärlig och går ut med den information jag har då det diskuteras fotbollsfrågor. De som känner mig litar på mig, de vet att jag gör allt för fotbollens bästa. Finns många andra som gör bra saker för fotboll också. Ibland tycker folk att fotbollsledarna "tror att de är något", kanske kommer den tanken då vissa har betalt för det jobb de gör för fotboll. Avundsjuka kan lätt uppstå. Ändå är det så i dagens samhälle att de som satsar mycket på fotboll och dessutom har utbildat sig inom idrott eller bara inom fotboll inte kan göra alla saker gratis. Vissa gånger kan man ställa upp gratis, men överlag behöver fotboll kosta. Det är inte så billigt att leva i Finland då dagens bensinpris är 1,62 euro för en futtig liter 95:an. Saker som jag gör helt gratis inom fotboll utanför de huvuduppdrag jag har är: möten, planering, hjälpa bekanta spelare och tränare med deras problem, bakgrundsarbete för cuper, träning med nära släktingar förutsatt att de själva vill och sist men inte minst skriver jag denna blogg gratis fast jag blev erbjuden att få betalt 0,1 cent per besökare på en annan bloggsida på nätet :) Skulle ge mig otroliga inkomster hehe, not.

På söndag kl.18 finsk tid möter Arsenal Swansea. Det blir ingen enkel match men det lär bli tre poäng. Jag hoppas att vi får se en liknande bild till den som jag har till vänster här på bloggen. Van Persie och Henry som firar tillsammans. Om jag förstod rätt nu i efterhand så var inte City ute ur Caling cup för det är returmöte också. Satt samma kväll med en kompis och såg via wikipedia vad som händer om det blir kryss i olika cuper. I FA cupen blir det förlängning och straffar medan det i Carling cupen blir omspel, men det gällde alltså oberoende av hur det gick :) Lite dålig förklaring på sidan. Blir det jämnt totalt efter två matcher så blir det förstås förlängning och straffar i Carling cup. En himla cirkus att hålla reda på dessa cuper. ***Se rättelse även av detta längre ner. Dessa cuper är såklart inte värda lika mycket som PL och CL men ändå har de blivit viktigare, många stora klubblag försöker att vinna de här cuperna nu medan det för några år sedan inte spelade någon roll och man vilade hela ordinarie öppningselvan. Skulle nästan våga påstå att av topp 6 i ligan har Arsenal använt överlägset mest avbytare och läktarspelare av alla. Spelet har ändå sett bra ut i cuperna fast det har varit målsnålt. Snart händer det mycket inom europeisk fotboll, januarifönstrets nyförvärv presenteras, afrikanerna sticker iväg till sin cup och CL kör igång med de första mötena.

*** Rättar cupsnacket ännu ganska ordentligt med att säga att ett kryss i FA cupen ger omspel. I Carling cup blir det förlängning och straffar vid oavgjorda resultat ända fram till semifinalerna. Semifinalerna är två till antalet och då gäller bortamålsregeln. City är inte utslaget då det var semifinal mot Liverpool nu senast. Suck, vem kan hålla reda på allt detta? Kanske vi kan det nu. I CL slutspelet är det alltid dubbelmöten ända fram till finalen och nu hoppas jag att det stämmer också, borde vara 100% säkert!

En länk om Nasri som blev uppretad i trafiken av ett gäng Liverpool supportrar efter förlusten. Tycker inte att fansens agerande var så farligt men Nasri är dum som öppnar rutan och börjar argumentera.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gaNDKK_HGxY

Henry är väl en av få som ännu är aktiv spelare då han får en staty.
Jag tycker inte att ansiktet på denna staty liknar hans så mycket tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0