Arsenals senaste matcher

Arsenal körde över Coventry med 6-1 i ligacupen igår. Cuperna är bra för då får avbytarna och inhopparna speltid inför stor publik i en a-lags match. Oxlade-Chamberlain visade sitt farliga skott och dundrade in bollen från 20m nättaket. Hans farliga skott har jag endast sett från träningsvideor tidigare, på direkt passning utanför boxn gör han mål med otroligt stor procent på träning. Målet igår var som hämtat från träningarna. Giroud gjorde sitt första mål i Arsenal då han chippade in 1-0 över målvakten. Han missade en straff också, eller den räddades snyggt kan man säga. Walcott sprang in två mål, det är inte lika lätt mot Chelsea på lördag kan jag säga. Arshavin gjorde 1+1 vilket är helt okej men vägen till speltid i a-laget är lång. Ändå har Wenger nu börjat spela med Arshavin bakom den centrala anfallaren och där passar han bättre eftersom han får problem då han hamnar att försvara mycket då han spelar på en kant. Intressant att se lite av de andra spelarna också. Skall därför kanske på en ligacupmatch till Emirates  Stadium 31.10 och följer isåfall upp det med Manu-Arsenal 3.11 på Old Trafford! Två matcher på en och samma resa vore ju helt okej! I ligacupen har Arsenal billigaste biljetterna av alla "kända" lag och då kostar det endast 20 pund. I Capital one cup möter Arsenal Reading i nästa omgång. Då möter Man United faktiskt Chelsea i samma omgång. Vad alla cuper heter och har för regler funderar jag mer på en annan gång, när är det returmöte och när är det inte, när har det sämre rankade laget hemmamatch då det är bara ett möte och när har de inte det...
 
Mot Man City gjorde Arsenal en fin första halvlek och var klart bättre. Bollen skall i mål också och Lescott nickade in en hörna då annars duktige Mannone var ute och surfade lite. I andra halvlek blev matchen jämnare, då Koscielny kvitterade efter en hörna var det bara vinst som gällde, tyckte jag. Arsenal borde ha vunnit den här matchen men då målen i stort sett uteblev backade man i slutminuterna och gjorde ett defensivt byte. Helt okej med en poäng borta mot man City på förhand sett men sett till matchbilden borde vi ha fått 3p. Man United har tagit två raka segrar i matcher där de spelmässigt har förtjänat högst en poäng, ingen kan säga något annat. Orkar inte ens förklara hur deras matcher har sett ut, finns alltför många liknande fall ifjol. De har långt kvar tills de har hittat sitt spel antar jag.
 
Skall nu iväg och köpa ett Playstation spel, ja ni kan gissa vilket! Skall också kolla lite skolfotbolls slutspel om jag riktigt kämpar mig iväg, det är nämligen regnigt och grått där ute. Nu har det dessutom börjat blåsa. Många är förkylda just nu så man skall passa sig lite :) Själv känner jag mig frisk men har någon sorts träningsvärk varje dag för jag går på gym ungefär fem gånger i veckan nu och kroppen är inte helt van med det än. På tal om gymträning har jag mycket att lära om styrketräning ännu. Fast jag borde veta en hel del i teorin är praktiken en annan, så försöker lyssna och lära av bekanta och obekanta. Imorgon fortsätter mina kvälls- och helgstudier med hälsokunskap. Så småningom skall hela tre kursers arbeten med mental träning börja avverkas, kurser jag har valt helt frivilligt. Fotbollssäsongen tog slut förra lördagen och jag  kunde inte spela ens med tejpning. Ledbanden i min ena fot behöver förstärkas. Jag kan springa över 11 km på en löpmaskin, men då det gäller gräs, fotbollsskor och allt det så har foten blivit i för dåligt skick igen. Kändes lite tårkigt eftersom jag hade lyckats göra två riktigt bra matcher från start innan foten vreds ytterligare en gång och då i ishallen. Nåja, bara att blicka framåt och nästa säsong spelar jag väl i div.4 eller lägre. Men man vet aldrig ;)
 
Den alltid rättsvängde Jack Wilshere är snart redo för inhopp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0