CL semifinaldags

Runt 70 som läste mitt långa inlägg om finsk fotboll häromdagen. Faktiskt sett ingen som har haft en åsikt om någonting som helst kring ämnet. Inte vad jag har fått höra iallafall. Det speglar också saker som sades på kursen, att vi är väldigt tysta här i landet och inte säger så mycket. En deltagare som faktiskt råkade ha bakgrund från mellaneuropa förklarade åt mig att i mellaneuropa då ett ämne dyker upp så diskuteras det ivrigt av alla och alla säger sin åsikt oberoende av vem som är ledare för diskussionen. Det om det.
 
Dags att slopa regeln om mål på bortaplan? Barca har aldrig slagit PSG men går vidare och PSG är ute. Om argumentet för mål på bortaplan är att bortalagen annars kommer till matchen och bara försvarar så frågar jag vad som är bättre med att hemmalaget bara försvarar nu istället? Det är iallafall lönsamt. Inte lika underhållande för publiken som om hemmalaget skulle anfalla ordentligt. Om ett argument är att slippa förlängningar och straffar så säger jag att det a) är underhållande för publiken och b) gör du inte fler mål än motståndarna på 210 minuter förtjänar du straffläggning. Jag bryr mig inte om att Arsenal föll ut på jämnt resultat mot Bayern, Arsenal skulle aldrig ha vunnit CL och koncentrationen räcker nätt och jämt till en CL plats nästa år nu får man hoppas. Matcherna skulle vara så mycket roligare om totala antalet mål avgjorde, det är bara så och taktikerandet kring mål på bortaplan gör matcherna helt annorlunda än de skulle kunna vara. Kan någon komma med ett enda argument mot att skippa allt som heter mål på bortaplan??? Varje mål har då lika stor betydelse, vad skulle vara fel med det?
 
Barca vidare utan att vinna över PSG, Real klart vidare trots en förlust mot Galatasaray, Bayern Munchen vidare med totalt 4-0 mot Juve. Malaga utslaget efter Dortmunds grymma upphämtning och vändning igår där offsideregeln hade glömts bort. Man kan ha delade åsikter om den matchen. Barca och Spaniens landslag har problem att skapa chanser i vissa matcher kan jag ännu tillägga ifall någon har missat det ;) Min ordning enligt hur stor chans lagen som är kvar har att vinna CL:
 
1.Real
2.Barca
3.Bayern
4.Dortmund
 
Jag hoppas att lottningen blir 1vs4 och 2vs3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0