Några bilder från lördagen

Igår blev ännu en match 3-1, den tredje matchen jag har sett på tre dagar. Arsenal, VPS och mina juniorer har alla vunnit 3-1. Räknar med att det blir minst det för eget lag imorgon också. Blir att spela på konstgräs trots att det är sommar. Jag gillar inte konstgräs om jag får välja. Förstår ändå att en del elitlag på våra nordliga breddgrader hamnar på konstgräs. I div.3 känns det dock konstigt att inte kunna vara på gräs på sommaren. Dagens träning blir på konstgräs för att förbereda oss. Jag vet att det inte kommer fler skador på konstgräs än på vanligt gräs enligt undersökningar men slitningar och annorlunda skador tror jag absolut att uppkommer. Mina fötter är inte i bästa skick då ledbanden är dåliga i båda fötterna. Får se hur det känns på konstgräs nu, senast jag rev sönder ena foten ordentligt var på grus i maj. För övrigt sitter jag hemma och väntar på lärarjobb och vikariat med mera. Gjorde ett cykelpass på 6,5km för att få igång cyklandet igen. Då säsongen slutar skall jag börja träna riktigt hårt på flera olika sätt. Men lite mindre tyngder och mer puls denna gång.
 
Jag gillar bortaskjortan på bilden hårt. Flaggan behövde jag i lördags för att vara röd :)
 
En bild i halvtid.
 
 
Arsenal spelade ut Man City till stor del trots skillnaden i användning av pengar.
 
En bild från finska Yles sändning från gatorna. Mina 2sekunder av kändisskap.
 
Och en sista bild som är suddig p.g.a. zoomning. Cazorla och Giroud höll på och passade i halvtid. Sprinklers sprutade vatten både efter uppvärmningen inför matchen och i halvtid. Ett par gubbar var inne och fixade torvor i halvtid också. Fabianski var den tredje som hoppade in i halvtid.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0