Arsenal 4p före Chelsea

Arsenal gjorde en bra match igen. Spelet var under kontroll och Cardiff kom inte till många lägen alls. Lite nervös blev jag då Sesny måste göra en enhandsräddning men annars var det ganska stabilt. Koscielny och Mertesacker har blivit ligans bästa mittbackspar och det med fin hjälp av medspelarna. Två mål av Ramsey och ett av Flamini. Özil två snygga assists. Ingen dålig eftermiddag för en Gooner. Kul då Walcott kom in i 90:nde minuten och fick göra en assist. Dessutom kom han nästan till ett friläge. Ligaledningen utökades på lördagen men Chelsea knappade in lite idag och ligger fyra poäng efter. Manu kryssade med Spurs 2-2 i en jämn match där inget av lagen kunde spela boll på mittenmittfältet. City fixade Swansea med 2-0. Liverpool föll 3-1 mot Hull. Hulls fans klagar på att de heter Tigers, men jag tycker att de kan vara nöjda med att heta Tigers och få vinna matcher i Premier League. Mannen som äger klubben har bott i staden över 20 år om jag förstod rätt. Så det är ingen oljeshejk som mittiallt har dykt upp och hittat på något litet extra nöje.

 

Stabila är ordet som beskriver Arsenals insatser bäst då en tredjedel av säsongen har spelats. En dålig match har Gooners spelat i år och det var mot Man United. Konstigt att det alltid blir så mot dem. Förlusterna mot Aston Villa och Dortmund spelades det ingen dålig fotboll alls så det känns som helt okej matcher ändå. Då man möter Chelsea kan det bli riktigt hett. Chelsea känns absolut som största hotet i ligan just nu trots att de borde kunna spela mycket bättre. Fler matcher på onsdag då det är full omgång igen.  Arsenal har då hemmamatch mot Hull. Allt känns skrämmande bra för Arsenal nu, nästan så att man är orolig och tror att det bara kan bli sämre nu. Men det intressanta är att truppen är bred och att Podolski, Chambo och Diaby ännu är skadade och att Walcotts bästa stunder skall komma än. En sak är säker och det är att ligatabellen inte ser ut som den har gjort de senaste åren!

 

Tre stjärnor. Ramsey gjorde två mål i helgen och firade inget! All respekt för det och fansen applåderade åt honom. En viss RvP firade sitt mål mot Arsenal nyligen. Skillnad på folk och folk! Özil två assists och känslan i hans fot är enormt känslig. Wilshere med två mål senast i CL är bra på gång också.

Själv har jag varit frisk i snart två veckor. Har kört fem träningspass på sex dagar och känner mig på gång igen. Efter att mest ha chillat har tränandet varit överraskande tungt nu men jag är envis som en get då det gäller träning. Kämpade väldigt hårt för att klara 8 km löpning  i torsdags. Fick jobba med mitt psyke många gånger, ville inte missa det uppsatta målet. Jag fixade det och musiken i hörlurarna var ockå viktig i kampen. Det jag tränar för är i första hand hälsan, i andra hand fettförbränning för utseendet och i tredje hand tränar jag för att klara av tävlingsidrott. På isen ikväll kämpade jag hårt för att ta ut mig maximalt i varenda byte. Det lyckades ganska bra och jag fick göra tre mål också. Har inte haft någon bra försäsong på is i år med alla infektioner men oron över att ha blivit en dålig spelare försvann ikväll :) Bara att jobba vidare med konditionen nudå.

 

På tisdag far jag till Eerikkilä, stället där Finlands alla fotbollslandslag brukar hålla sina samlingar. Stället ligger i Forssa och det tar nog 4h för mig att köra dit. På tisdagkväll skall jag bara vila upp mig och försöka sova ordentligt på ett hotellrum. På onsdag börjar uttagningen för att komma in på UEFA A-tränarkursen. På kvällen skall jag köra hem och försöka hinna se Arsenal-Hull :) Mer om uttagningen sen efter lägret. Jag känner mig helt okej förberedd och är tacksam över all hjälp och allt stöd jag har fått så här långt av mina bekanta. Håll tummarna för att jag kommer in, det kan behövas då allt går på finska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0