CL och Polarloop

Arsenal vidare efter stor dramatik. Dortmund gjorde 2-1 först i 87:nde minuten och då var det närmare 85 spelat för Napoli som ledde 1-0. Med matchens sista spark gjorde Napoli 2-0 men alla visste att det var 3-0 som krävdes för avancemang då. Dortmund hade flera fina chanser men 2-1 målet kunde målvakten faktiskt ha räddat! Dramatik! Schalke tog sig vidare och Basel föll ut så 14/16 lag fick jag rätt. Skall inte nämna det mer nu ;) Arsenal får svårt motstånd nu då de blev grupptvåa; Atletico, PSG, Barca, Bayern eller Real...i den ordningen skulle jag helst möta dem.
 
Dagens träning gjordes inomhus delvis på konstgräs men i huvudsak på löparbanorna med joggning och intervaller på 350-375m i gången (minns inte hur många) och lugnare joggning 2km samt lite styrka med egen kropp.Här följer bilder från träningsapplikationen som finns i datorn just nu. Min iPhone 4S klarar också av appen men inte vanlig iPhone 4.
 
På denna bild ser man att jag hade mitt nya Polar pulsbälte med smart bluetooth funktion på i 3h 21min. I början är jag tränare och rör knappt en boll eftersom det mesta gick ut på att leda träning, coacha taktiskt, använda regler och flytta spelare. Helhetstiden med pulsbälte är alltså långt och medelpulsen blir då 112. Kaloriantalet är 1558 enligt detta. Kan bra stämma, sedan 1.15 inatt hade jag gjort av med över 3000 kalorier och rört mig 16 000 steg. Det tog 17h att göra av med samma kalorier som under mitt besök i träningshallen :) Jag har mest vilat här hemma!
 
 
Här har jag aktiverat området då jag var tränare ända från omklädningsrummet tills jag slutade vara i låg rörelse. Det tog alltså 1h 35min. Sedan var jag med och sprang lite fast jag var ganska ouppvärmd, inte så bra men jag höll :) Min puls höll sig på 90 i medeltal som coach, min vilopuls brukar vara 37 så visst ger det puls att vara coach ibland också.
 
 
Här har jag aktiverat området där jag joggade eller sprang. Det var så gott som en timme och medelpulsen blev 144. Innan detta skruvade jag en iPhone åt en bekant snabbt. Efter detta körde jag styrka på matta ensam då, gav en hel del puls på kort tid upp och ner det också kan man se. På den aktiverade delen kan man se att det är jämn puls ett tag, det var då jag joggade 2km i lugnare takt emellanåt. Efter det drog jag spurter med hård fart på 80m tydligen bara tre gånger. Allra först på det aktiverade området finns mina 375 meters löpningar med ganska hård fart, jag vilade uppemot en halv minute mellan dem i form av att gå och stå.
 
Desto mer skall jag inte dela med mig av nu åt er läsare. Det jag ville ha ut av mina redskap har jag fått. De fungerar som de ska och de är inte speciellt invecklade. Att sköta om klockan plus programmet då det finns GPS brukar orsaka krångel vet jag. Detta är smidigt! Mitt armband kostade 89euro och mitt pulsbälte kostade 69 euro. Om det här ökar min träningsiver nu och även senare så är det bra investeringar. Nu skall jag försöka sov med armbandet på. Godnatt! Och OBS, nästa torsdag skall vissa till södern :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0