Det ena och det andra

Hatet Keane kände mot Arsenal. Det är en del av det hatet jag känner mot Man United idag, de var vår största rival och hatet är en del av viljan att vara bäst. Vieira kommenterar inte så mycket annat än att Keane var hans favoritmotståndare. Aftobladet har blandat ihop vem som säger vad lite men man fattar nog.
 
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article17995704.ab
 
Jag har inte fått något besked om minkurs än men det skall komma idag på mejl. Idag har jag inlett dagen med löpning, hela 20 varv inomhus på hårda löparbanor. Att jogga 8 km tar hårt på kroppen på banor. På löpband med 1,5 i lutning  känns 11 km ungefär lika tungt. Den lutningen borde motsvara löpning utomhus i stort sett. Ett problem med med banorna jämfört med annat underlag är hårdheten, det tär på benen och fötterna ordentligt. Jag tränade fotboll igår för först agången på väldigt länge. Det kändes okej men vänstern är inte alls 100% och blir inte det på en tid. En bra orsak att inte binda mig som spelare innan april eller maj. Någonstans skall jag nog lira.
 
Intervju med Anders Svensson i Aftonbladet idag:
 

"…vilken ledarroll han ser sig själv i i framtiden:

– Jag vill inte vara tränare för något lag, jag vill jobba med utveckling, individuell träning, som en extra resurs, och även jobba med spelarrekrytering och scouting. Men framför allt med utvecklingen av spelarna i klubben, i ungdomslagen. Men det är inte omöjligt att jag även går tränar­utbildningen för att lära mig det också.

 

…att Henke Larsson leder nykomlingen Falkenberg 2014:

– Även om man har varit en fantastisk spelare är det inte säkert han blir en riktigt bra tränare, men han har egenskaper som ingen annan svensk tränare har. Sedan om han lyckas att förmedla dem, det får vi se. Vi har många duktiga tränare i Sverige, men de är väldigt teoretiska. Det är för att de inte har spelat på speciellt hög nivå. Där tycker jag att vi ligger efter."

 

Smart den här Anders. Han vet vad han vill och han förstår vad tränaryrket går ut på.  Någon bil i gåva blev det inte till slut heller eftersom skatten hade varit dyrare än själva bilen för honom. Skall försöka få in lite mer inlägg idag, finns en del aktuellt. Har dessvärre tidsbrist då jag skall på en tränarskolning snart och några ärenden.

 

PL helgen som gick var katstrofal för Man United igen. Men de kommer att komma tillbaka än denna säsong och ta sig högt upp. Arsenal är bra på att försvara och visade det i första halvlek då det backades hem mot Everton. Sett till chanserna borde Arsenal ha vunnit. Men 1-1 fick vara ok denna gång. Chelsea förlorade mot ett effektivt Stoke med 3-2. Det är inte godkänt alls. City kryssade och helgen som kommer blir intressant. Arsenal möter City i Manchester i den tidiga lördagsmatchen. Chelsea kommer att slå Crystal Palace hemma samma dag. Imorgon möter Arsenal Napoli i en viktig sista match där Arsenal får förlora med högst två mål. Skulle ändå tro att Arsenal vinner på bortaplan trots pressen på båda lagen. Galatasaray skulle gärna få visa sin kapacitet mot Juventus ikväll, skall bli intressant. Om jag hinner kommer det ett inlägg om både mat och prylar senare idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0