Inför Arsenal-Everton

Öppningselvor Arsenal och Everton:

                         Szczesny
Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs
                     Arteta - Ramsey
                Wilshere - Özil - Cazorla
                            Giroud
 

                    Howard
Coleman - Jagielka - Distin - Oviedo
Mirallas - McCarthy - Barry - Pienaar
                   Barkley
                   Lukaku
 
Evertons kantspel kan bli ett problem för Arsenal. Sagna saknas idag och på onsdag mot Napoli då vi får fölora med högst två mål. Jag tror att Arsenal går in med bästa laget i bägge matcherna. Skal Walcott starta är det snarare på onsdag än idag. Flamini har ljumskproblem men kan starta idag ändå. Arteta är ett starkt alternativ att starta hursomhelst och han har spelat i Everton tidigare och det är ibland populärt då tränaren väljer öppningselva. Lukaku kan bli ett problem för Arsenals backlinje, men det beror helt på var och hur han får boll av sina medspelare.
 
 
 
Skall till ishallen och träna så kommer att se matchen från inbandning så den slutar kl.21 för mig. Om två dagar får jag resultat från a-tränarkursens intagning. Låget är lite 50-50 och jag känner att jag inte kom in på kursen. Intagningen gick utmärkt men 2/3 av intagningen beror på gamla meriter. Känns som att konkurrensen var hård där, eller vad sägs om då en annan kursdeltagare har spelat i finska ligan åren 1981 och 1982 och hållit på med ett som annat sedan dess. Jag var inte född de år han spelade i finska ligan. Nåja mer funderingar på tisdag då jag vet mer. Jag brukar vara självsäker så då jag är "negativ" eller pessimistisk är det faktiskt inga bra odds. Ha en bra vecka och kämpa på ute i kylan och snön. Har runt -11 grader idag och snö finns det gott om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0