Inför Man City-Arsenal

Hart
Zabaleta Kompany Demichelis Kolarov
Silva Y.Toure Fernandinho Nasri
Aguero
Negredo

 

Jag skulle påstå att Sagna är väldigt viktig i en sådan här match där Arsenal behöver anfalla så mycket som möjligt. Mertesacker måste höja sig från Napoli matchen. Arteta behöver också höja sig om han ens får starta. Walcott skulle jag gärna se från start för precis som i Helsingfors behöver Arsenal anfalla och dessutom kontra. I Helsingfors skapade City inget fast de fick ha bollen en del i första halvlek. De hittade ine några direkta luckor på offensiv planhalva. Giroud och Walcott var grymma den matchen tillsammans med Sagna. Wilshere och Ramsey var mycket bra också i den matchen plus resten, det blev en fin seger med stundtals överlägset spel. Nu är förutsättningarna sådana att Arsenal har tredje tuffa matchen på sex dagar och City har vilat en dag mer och har hemmaplan i denna tidiga lördagsmatch. Nasri brukar floppa mot Arsenal så jag hoppas han startar. Trots bra lag tror jag inte att Citys samspel räcker till. Förhoppningsivs får Arsenal upp farten och hittar de inspel som behövs. Spel i luckor är viktigt, det är svårt att göra mål på inlägg mot City. Idag vill jag ha tre poäng, det är det enda som är godkänt!

 

Sesny

Sagna-Mertesacker-Koscielny-Gibbs

Flamini-Ramsey

Wilshere-Özil-Cazorla

Giroud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0