Min tuffaste vecka på länge.

Försöker att skriva då jag har extra energi. Har varit väldigt ont om det på sistone. Varje gång jag är hemma i lägenheten måste jag ladda batterierna för att orka med min tuffa vardag. Veckan som passerade var den tuffaste på hela året hittills. Att leva på det sättet är otänkbart i längden men det går i fem dagar åtminstone. Blir skönt den dagen jag bara är med i ett lag, vissa tycker det är tungt att vara med i ETT fotbollslag. Kan inte annat än skratta åt dem :)

 

Måndag: uthyrd till ett fotbollslag som vill ha hjälp några gånger i sommar kl.10-11.45, lunch, powernap, skriva halv A4 om ett fotbollslag till en tidning, kolla film, kl.18-19.30 träning med laget jag spelar i, drar träningen och tränar själv tills jag stiger snett på min så långt friska höger fot, 19.30-21.00 juniorträning i byn bredvid dit jag kommer något försenad, hem till en kompis och grilla någon timme och sedan sova.

 

Tisdag: uthyrd igen kl.10-11.45 till samma lag, hem och äta och slappa ett par timmar, kl.17-18 besök vid en träning med ett väldigt duktigt tjejgäng F-01 som ingår i en artikel till en tidning, på kvällen till en villa för att grilla, åka båt och vattenskoter som skön rehabilitering :)

 

Onsdag: stort jippo som jag har ordnat med två fotbollsskolor samlade på kommunens bästa plan kl.10-13.30 med lunchpaus emellanåt, matchförberedande träning med laget jag spelar i kl.17.30-18.00, jag vilar fötterna, match med juniorerna hoppade jag över denna gång för det skulle bli för mycket då, den slutade med seger 5-3 men kunde ha varit 15-1 fick jag höra. Avslutar kvällen med grillning och matchen Brasilien-Uruguay där Brasilien vann 2-1 och gick till final i Federations cup.

 

Torsdag: fotbollsskolan blir inställd p.g.a. åskväder, äntligen hinner jag göra mina sysslor i lägenheten och se lite film med mera, matchsamling kl.17.30 med laget jag spelar i, jag far därifrån en timme för att coacha juniorerna i det som behövs ännu inför en kommande cup, kl.18.50 är jag tillbaka vid matchen och hinner växla några ord med spelarna innan matchen. Vi spelar riktigt bra samspel i första halvlek och gör kanske vår bästa match i år men vi förlorar 1-2 efter bl.a. en tveksam straff åt motståndarna samt många missade chanser. Vinsten var viktig för motståndarna som leder serien med många poäng och lär stiga tilll div.2. Ingen grillning denna kväll, däremot lite pizza och matchen Spanien-Italien som slutar mållöst efter 120min. Spanien vann på straffar med 7-6 efter sju straffar och det var välförtjänt eftersom Spanien spelar mer offensivt och intressant än tidigare.

 

Fredag: Fotbollsskola kl.10-12 men jag kör övertid minst en halvtimme. Brukar alltid ge en halvtimme extra av min tid åt de som orkar stanna längre. Fötterna känns bra igen, steg inte så hemskt snett i måndags trots allt. Kl.17.30-19.00 träning med eget lag och jag är med och lirar. Denna träning fullbordar cirka 19h fotboll för veckan, det blir ändå den roligaste stunden med bra stämning och många mål. Gjorde väl närmare 10 mål själv och visar att jag är att räkna med den dag fötterna håller ordentligt igen om konditionen då är lite bättre. Efter träningen ut till villan och äta paj samt slappa ordentligt.

 

En actionbild från en fantastisk plan med duktiga juniorer och en glad ledare.

 

 

Så kan en riktigt jobbig vecka se ut, tänk på all värme, alla resor mellan träningar och annat som krockar eller nästan krockar, allt material som skall släpas hit och dit, jag var dessutom materialare för eget lag denna vecka och på den nivån är materialet och ansvaret för nycklar och dylikt ganska krävande. Lugnt sagt krävande. Artikeln blev klar och den blev rätt lyckad tycker jag. Jag ordnar en cup 14.7 och nu har jag färdigställt reglerna och gjort reklam för den. Idag har jag kört båt med familjen, ätit på en restaurang vid havet och kört tillbaks alla till villan. Skall packa väskorna lite senare idag för imorgon far jag till Sverige på cup med juniorerna. Blir ju skönt att bara vara med ett lag. Satsar dock hårt på att göra mitt bästa och funderar på att videofilma matcherna (någon annan får filma) och analysera dem i datorn efteråt. Blir en skön vecka för mig som har haft mycket stress på sistone. Efter det kommer jag hem en vecka och tränar alla möjliga gäng och efter det siktar jag på utlandssemester cirka en vecka. Fortsatt trevlig sommar alla läsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0