Sammanfattning av kvällens föreläsning

Sätter det här inlägget för att det skall vara lite uppdaterat för nya läsare. Höll en givande fotbollstränarskolning åt 14 tränare ikväll. Givande för mig alltså, om de tyckte likadant vet jag ju inte. Bra iallafall då folk är intresserade och vill lära sig mer om fotboll. vi höll på 4h men borde ha haft 1-2h till för att gå igenom allt jag ville :) Men det viktigaste kom med helt klart.

Har utvärderat första timmen av hur jag föreläste. Hade en videokamera på så är det lätt att se vilka saker som är bra och dåliga sen. Skulle man filma allt och orka se igenom vet man snabbt vad man glömde. Har nu sex rader fulla med text om vad jag ännu skall lära ut om jag får en kort stund med dem igen.

Imorgon är det jobb som gäller och sedan blir det läger med övernattning. Mina två fotbollsskolor har jag bjudit in till ett läger med fyra träningar som består av 6h fotboll på ungefär ett dygn. Vi tränar med fokus på olika spelplatser och lagdelar. Kondition, koordination och teknik är inget vi fokuserar speciellt mycket på, det ingår då det ingår men detta läger gäller enskilda spelare och deras plats på plan. Ett annorlunda läger som inte liknar de läger spelarna är på med klubblagen och kanppast heller med distriktslagen. Kan bli lärorikt för oss alla. Med fyra tränare och en lagledare skall vi göra vad vi kan för 22 spelare och dessutom försöka hinna ha lite roligt och lära ut en del teori i auditorium.

Den 45:te dagen med förkylning har börjat. Hostmedicin och nässpray är det enda jag fick av läkarna idag. Gäller att vänta ut långvariga infektioner tydligen. Bra så, känner mig helt okej just nu. Tyvärr går jag upp i vikt då jag aldrig får träna :) Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0