Champions League igår och idag

En situation som många funderade på inatt då Milan kvitterade mot Ajax i minut 92:
 
http://www.youtube.com/watch?v=YEglLJJvWSo
 
Dumt att hålla i skjortan och därför kunde det bli straff. Men varför i hela världen lägger sig Balotelli? Kan tänka mig att Ajaxspelaren ville ha Balotelli typ nära sig eller veta var han fanns för att inte bli knuffad i ryggen vid en eventuell nickduell. Svårt att säga att domaren gör fel då han håller i skjortan så tydligt men Balotelli hade ingen orsak att lägga sig ner. Knepig situation som tar bort en del av respekten för Balotelli samtidigt som backen måste vara lite smartare.
 
Arsenals första 20 min igår beskrev någon som de 20 bästa minuterna i Europa denna säsong! Tempot var grymt och att spela ut Napoli kan ju inte vara lätt? De har ändå 16 av 18 poäng i Serie A. Dödens grupp som den kallades, tja det beror väl på vad Napoli kommer med i resten av matcherna. Dortmund och Arsenal ser ut att ta sig vidare men det är fyra matcher kvar. Özil var fantastisk och fick göra 1+1 igår. Hans första mål i The Gunners, stort grattis till målet! Giroud var kung i luftrummet, påminner om Drogba men bättre nästan på att få ner bollen och hålla den. Han hamnade ut på kanten mycket igår men det var inget som störde. Wilshere och Ramsey var annars yttrar på slutet då Rosicky hade bytt med Wilshere. Många i ovana positioner, många halvskadade och skadade som var tillbaka i laget. Fortfarande saknades ändå många bra spelare, en hel anfallstrio som kan starta tillsammans i vilken match som helst (frånsett att Giroud är så bra som han är just nu) plus Cazorla och Diaby med flera.
 
Någon som saknar Robin van Persie just nu? Skulle inte tro det.
 
Milan klarade alltså 1-1 mot Ajax igår efter att Balotelli lade sig ner. Barca fixade Celtic nätt och jämt i Glasgow efter mål av Fabregas som nickade i bortre hörnet på ett inlägg. Idag spelas desto bättre matcher. Skulle gärna se att Galatasaray gör en bra match mot Juve. Kommer att följa Man City mot Bayern Mynchen i första hand dock. Jag har två bekanta på den matchen, bra plats mitt på läktaren kostade 65 pund. Biljetterna har gått upp på Etihad Stadium i år annars och City har endast haft fulla läktare på derbyt mot Manu. Då kostade en bra plats i mitten ungefär samma som ikväll om inte tio pund billigare. Dyrt är det väl inte då man jämför med Arsenal precis. På Old Trafford var de billigaste biljetterna till Liverpool matchen i cupen 15 pund! Lika billigt som finsk fotboll typ. Månne man skulle ha gått in för det priset utan att ens fundera? Arsenals läktare blev lite tomma i slutet av matchen igår, så att det märktes åtminstone. Jag vet hur långa köerna till tunnelbanan blir och skall man hem med ungarna tid eller bort tidigt av annan orsak är det tyvärr nästan bara att sticka innan matchen är klar. Vad kan man vänta sig av kvällens match? En match där Bayern har dominerat i sin liga som vanligt och där City har 4-1 mot Manu som en av sina fina prestationer på sistone...dock ett Manu i obalans med en coach som inte har fått desto mer att fungera än. Jag väntar mig en tuff match med mycket kämpande men jag tror att Bayern gör minst två mål och att City får problem med målskyttet. Så tysk seger förväntar jag mig trots bortaplan!
 
Själv är jag lite förkyld och har skött en massa pappersjobb vid skrivbordet i två dagar. Har lite lärarjobb också men då man slutar kl.12 eller tidigare ibland så hinner man med annat också. Mina tränarskolningar har jag kommit lite framåt med i materialväg, men behöver ännu kämpa vidare för att kunna prata tillräckligt om allt. Man glömmer saker man skall säga då det är flera år mellan föreläsningar och nya saker skall förstås in också. Skulle gärna skriva in en del efter säsongen hit nu men det blir senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0