Förkylning, landslagsuppehåll, en bra egenskap

Förkyld för elfte dagen i rad. Många andra som är förkylda nu också och har feber så det kan inte bara bero på att fotbollssäsongen tog slut. Förändringar kan ge förkylning och feber säger vissa källor. Mina tre veckor med väldigt hård träning tog slut och den förändringen kan nog ha satt sina spår också. Mina dagar går i vågor, ibland är jag pigg och ibland inte. I tisdags drog jag lite crossfit här hemma i i 45minuter, på onsdag deltog jag i en kompismatch i fotboll men igår och idag var och är jag inte lika pigg alls. Får hoppas det svänger efter helgen för det blir att fara utomlands torsdag till söndag nästa vecka på semester. Imorgonbitti kör juniorerna igång igen efter två veckor paus. Blir träning tre dagar i rad direkt.
 
Min spelarkarriär är satt på is tills vidare. Min plan är att åtminstone inte ha någon riktig försäsong 2014. Jag kan tänka mig att träna med något seniorlag ibland någon gång men först i slutet av april tror jag att jag väljer en klubb att spela för. Om jag ens gör det...nåja en klubb på riktigt låg nivå om inget annat. Jag håller nog mig själv i form och touchen får jag av att träna och spela med juniorer emellanåt. Rinkbandy är en viktig gren för mig så det skall jag försöka hinna med ordentligt januari-mars i år. Kanske hinner jag skida lite mer också utan eget fotbollsspelande. Om jag kommer in på a-tränarkursen och väljer att gå den blir det läger varje månad så dit far en del tid också. Kan bli hur fullspäckat schema som helst. Just nu försöker jag göra klart det sista av hälsokunskapen på hösten och dessutom är jag klar med en grundkurs i spanska om två månader. Alltid  skall det vara något på gång förstås... därför har jag också ett fotbollsläger för deltagarna i mina fotbollsskolor under planering nu. Lägret blir 15-16.11 ifall allt går enligt planerna. Chansen just nu är väl 50% men den kan öka :)
 
Landslagsuppehåll på gång i Europa och i övriga delar av världen. Sverige-Österrike vore kul att se ikväll bl.a. men jag är inte speciellt brydd i landskamperna idag. På tisdag möter Finland ett ganska tufft Frankrike i Paris och det kan bli intressant. Ändå känns det som att Premier League aldrig kommer igång på allvar då det hela tiden är landslagspaus eller cupmatcher på gång. Arsenal leder iallafall ligan och det gör vi ju en längre tid om det är uppehåll :) Ett skämt om Manchester United i veckan var med en bild på Moyes och en text "bra med landslagsuppehåll, då kan vi inte tappa några poäng". Typ så. United kommer nog igen så småningom och Januzaj gjorde ju två mål senast och får kanske igång de andra spelarna lite. Hur bra Januzaj är och blir återstår att se, han är 18 år och det är fint att göra två mål men inget av målen var speciellt svåra att göra. En bit kvar tills han kan kallas nya Ronaldo. Som Arsenal supporter får man sitta och vänta på att få tillbaka fler anfallare i truppen, det visade sig senast att Ramsey och Wilshere inte kan spela på kanterna i alla matcher. Gnabry hade varit bättre på en kant.
 
Sommaren som gick var härlig på många sätt. Skall försöka sammanfatta den då jag hinner.
 
Jag skall ännu till slut beskriva en viktig egenskap som jag har tänkt extra mycket på då jag såg en dokumentär på teve och läste Pia Sundhages bok i somras. Att som ledare våga göra bort sig inför sin grupp är otroligt viktigt. Skall man hela tiden vara den perfekta personen som inte har några brister och inte kan roa sig och bjuda på sig blir det ingen bra stämning. Såg en person häromdagen som har en ledarroll, hade inte sett honom på länge men det slog mig direkt att det är ju detta han saknar mest av allt. Om ens föräldrar bara berömmer en enligt bra prestationer kan man säkert formas enligt att alltid prestera och visa sig oslagbar. Ingen är det så lika bra att köra på det som både Sundhage och jag har gjort i åratal - bjuda på sig själv. Skönt att läsa andras teorier om sådant som man själv har tänkt på i många år utan at veta om andra tänker så.
 
Nu skall jag kila vidare, blir middag i stan och lite chill framför teven sedan. Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0