Fotboll fotboll fotboll

För att minnas vad jag skrev senast läste jag min blogg just. Förra veckan gick enligt planerna, jag fixade 100 förhör och 10 träningspass. Jag har nått ungefär de resultat jag ville senaste månaden. Nu tränar jag inte enligt schema desto mer utan tränar så mycket jag har lust med. Idag hade jag bra med lust, det blev gym i över en timme plus två kilometer löpning vid lunchtid och tre timmar senare sprang jag beep-test med juniorerna och var med och spelade i en timme. En lyckad träningsdag. Mitt resultat i beep-testet blev 11.2.
 
Om jag vann testet? Nej. Om jag hade kunnat vinna testet? Antagligen utan träning tidigare på dagen. Allt känns lite häftigt nu då jag har en formtopp på gång, det kommer dock inte att hålla i sig hur länge som helst för mitt liv består också mycket av att resa, slappa och att hänga ute med kompisar..även sent på natten. Så formkurvan skall väl inte bara gå uppåt de kommande månaderna. Vad gäller maten har jag blviit van med hälsosam mat och känner inget stort sug efter skräpmat just nu, någon gång nu som då går det att äta något onyttigt för att nolla läget men det är inget jag känner att jag måste ha. Sista träningen med eget lag hålls imorgon och på lördag spelas sista matchen.
 
Förra matchen var som en dröm för mig i två delar. Då jag kom in i halvtid ledde vi 1-0 mot laget som inte har tappat en poäng i div.3 i år. Så småningom ställde jag till det för oss efter ett inkast då jag spelade på kanten, i brist på både alternativ och allmän kommunikation spelade jag hemåt mot mittbackarna...det blev friläge och mål. Mardröm! I över en halvtimme tänkte jag att jag måste reda upp det här på något sätt men så jäkla bra är jag inte numera och speciellt inte som yttermittfältare. Vi var hårt tillbakapressade då jag spelade men vi stack upp ibland. under senare delen av matchen vann jag två svåra nickdueller bara för att jag kände att min koncentration måste upp mot 100% för jag var skyldig laget något. Det blev tilläggstid och då hände det, jag fick en boll på högerkanten av vår målvakt, jag drev upp en bit mot mittlinjen på kanten och slog en långboll mot mitten över alla och där sprang vår anfallare igenom och chippade perfekt på uppstuds över målvakten...jag trodde inte det var sant! Hade redan ställt in mig på att jag var orsaken till att vi tappade ledningen och tredje platsen i serien. Men ojojoj om det inte var en skön känsla att se den bollen gå i mål, det var som en dröm!
 
Det spelar inte så stor roll var man placerar sig i tabellen om man inte är först eller flyttas ner men visst blir det snack på stan åtminstone. Nåja, tredje platsen skall säkras på lördag och det var skönt att förstöra motståndarnas "perfekta säsong". Om några dagar kan jag sammanfatta fotbollssäsongen som spelare, tränare och som åskådare gällande andras serier. Kanske kommer det några vassa kommentarer då :) Obs, vill du lära dig något om hur man coachar fotboll kan du ta kontakt så kanske du ryms med på någon av mina föreläsningar i höst.
 
Arsenal har vunnit och vunnit på sistone, Marseille och Stoke har fallit ordentligt och igårkväll var det Capital One cup mot West Brom. På straffar vann vårt b-betonade lag till slut efter att två spelare hade missat målet. Akpoms straff räddades av målvakten innan det. Skönt att Kristoffer Olsson fick debuter i minut 83 och ännu skönare att han satte in en straff också i viktigaste skedet i strafftävlingen! Av gårdagens elva är det väl bara Mertesacker i stort sett som har spelat på sistone i ligan. Özil med tre assists mot Stoke har varit fantastisk, jag visste inte hur gammal han var men att sälja en så bra 24-åring (snart  25 år i oktober) är nog tungt även för Real Madrid! med honom i laget kan vi slå lite vem som helst i år.
 
Vinner Arsenal ligan eller Champions League nudå? Nej, som jag ser det spelar tre saker in. För det första har vi för få bra backar så skadorna kan ställa till det. För det andra behöver gänget spela in sig minst en säsong till innan allt klaffar. För det tredje kunde det behövas något inköp även offensivt redan i januari för att skadorna inte skall ställa till det offensiva också i värsta fall. Arsenal kan vinna Premier League men då gör de andra lagen en lugnt sagt usel säsong. Man City brukar förlora en del lätta poäng men imponerade iallafall hårt mot Manu med 4-1. Manu ser inte ut att vinna ligan i år. Chelsea är jättefarliga med bra spelare men de har haft en liten svacka på sistone också. Vem skall skjuta målen för dem? Arsenal möter Chelsea i Capital one cup i nästa omgång. Tottenham har tagit många poäng men förlorade mot Arsenal utan Özil dock. Liverpool med Suarez är farliga men de är inga titelaspiranter.
 
Bendtner numera med fult hår och fult skägg passade till ett mål, missade ett friläge (blev ikappsprungen) och satte Arsenals första straff i strafftävlingen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0