Snabbt inlägg

En tid sedan jag skrev här. Beror till stor del på att jag fick ett tre veckors jobb och dessutom är inne i en hård träningsperiod. Formen har varit halvbra hela sommaren men nu kände jag att det var dags att göra något åt kroppen så att den kommer i bättre skick. Att jobba som gymnastiklärare ger bra möjligheter att röra på sig, man behöver inte planera det desto mer då det blir en del av jobbet. Jag försöker att göra minst ett träningspass om dagen och ofta två. Vad gäller kosten så äter jag lite mindre än jag har gjort under sommaren och jag försöker nu undivka skräpmat i tre veckor. Idag är dag 8 på programmet. Sömnen är också viktig så jag försöker gå och sova runt kl.23-23.30 senast varje kväll.

Fotbollen håller på i cirka tre veckor ännu, juniorerna har sin sista match om nio dagar och för egen del är det 19 dagar kvar på säsongen. Igår tränade vi för första gången på is så just nu kan man säga att jag är med i tre lag samtidigt än en gång.

Arsenal fick Mesut Özil och det var en sjukt bra värvning. Real fick problem att hålla kvar honom och visst kan de få stor nytta av Bale men de tappade en mycket duktig 24-åring! Han går nog in i Arsenal som den högst rankade spelaren i laget och det skall bli roligt att se honom spela. Han lär väl spela under Giroud och det gör då att jag undrar lite var Cazorla ska spela, gillar inte alltför mycket då han är på kanten. Att summan för Özil var över 40 miljoner euro berättar bara var priserna ligger idag, det sjukaste transferfönstret på länge då Bale såldes för närmare 100 miljoner euro till Real Madrid. Med Spaniens ekonomi känns det extra sjukt. Lönetak och försäljningstak borde införas. Att tjäna mer än 150 000 i veckan är redan ganska galet, att sälja någon för mer än ens 50 miljoner känns också ganska sjukt. Kanske Ronaldo och Messi kunde vara värda runt 45-50 miljoner högst. Nåja det är som det är och de som vill vara med och tävla måste lägga ut sjuka summor. Nu är Arsenal med i leken lite grann igen. En back hade också behövts, finns ingen Song att sätta ner på mittbacken och det kan bli stora problem bakåt fast man ser starka ut framåt.

Nu skall jag vila upp mig efter dagens styrketräning med lite PS3 och matlagning. Sedan blir det att höja pulsen igen med fotbollsträning om 1,5h. Måste ännu tillägga att Finland gjorde en bra match mot Spanien men det krävs flyt för att få poäng av ett så bra lag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0