Dagens spel plus fundering på PL:s slutskede.

Jag förlorade 10 euro på att Flora Tallinn inte lyckades vinna idag. Annars blev det en massa små vinster. Allt gick verkligen min väg idag. Var på plats vid en match som gärna fick sluta 2-0 och det gjorde den :) Nervöst speciellt på slutet. Många bäckar små...konstaterade att jag är medlem i fem bettingföretag och har inne pengar i tre av dem. Viktigt om man spelar är att ma gör det för nöjes skull och inte riskerar pengar som man inte har råd att bli av med. Det man går in med på kontot från början skall man vara beredd att förlora. Jag är totalt några hundra euro på vinst allt som allt på mitt spelande. Det tack vare mycket flyt i februari då jag dessutom var förkyld och kunde sätta mycket tid på spel. Som ett OBS vill jag inte få någon att börja spela för antagligen förlorar ni era pengar! :)
 
Everton gjorde två snygga nickmål idag men i eget mål. Det innebar seger med 2-0 åt Southampton  och bar chans på fjärde platsen för Arsenal. Liverpool-Chelsea väntar imorgon. Förhandssnacket handlar om att Mourinho skall spara spelare till CL matchen på onsdag mot Atletico Madrid. Han menar att klubben vill det. En klubb av Chelseas storlek borde nog kunna satsa på båda matcherna, dessutom har de ingen anfallare som måste spela. Ingen av Etóo, Torres eller Ba är bättre än Lukaku som är utlånad till Everton som ett exempel. De kan spela med vem som helst när som helst. Ingen av dem har gjort en riktigt lyckad säsong. Mourinhos utspel är en psykning mot Liverpool och tar bort press från Chelseas öppningselva imorgon som säkert innehåller någon överraskning fast det till 90% är de bästa som deltar. Kanske startar Ba som en "grym överraskning och försvagning", fast han bra kan vara bäst av de tre som spelar på topp. Om Sturridge spelar får vi se imorgon, för övrigt är Liverpool starka på alla sätt. Chelsea är grymma på att vinna enskilda matcher så det är svårt att gissa något inför imorgon. Kryss är mest trovärdigt eftersom Chelsea är bra på att försvara.
 
City har match imorgon och för de som har sett noggrant på tabellen har de bättre chans än Chelsea att komma ikapp Liverpool. Jag kan nästan garantera att Arsenal blir fjärde och vinner FA cupen medan Everton blir femma. Tottenham missar Europa League på målskillnad eller med någon ynka poäng och slutar sexa. City kommer antagligen tvåa och Chelsea trea. Om Chelsea eller City floppar lite extra tar Arsenal tredje platsen men det är ytterst osannolikt. Jag känner på mig att Fulham sjunker för de har det så dåligt ställt på alla sätt, resten av bottenstriden vill jag inte säga något om nu. Kan komma överraskningar. Arsenal spelar först på måndag mot Newcastle.
 
Igår missade jag en träning då ja var på begravning. Det är sällan jag missar en hel träning, någon gång kan en del av en träning krocka med något annat viktigt men det är inte så vanligt. Kändes bra att få koncentrera sig på lite annat viktigt och sätta lite perspektiv på livet. Idag har jag ändå sysslat med idrott genom att länka redan innan halv sju på morgonen, vara till ett vattenparadis och se två matcher i solskenet. Någon halvlek här och där hann jag se på teve också. Imorgon siktar jag på att träna ännu mer, kanske inleder dagen med ett långt cykelpass utomhus. Då det gäller cykling är det just långt som passet bör vara om det skall ge något. Att springa känns typ 100 gånger tyngre men kunde tänkas vara 3-4 gånger lättare då jag jämför mina länkar på asfalt med mina cykelpass. Asfalt är inte så bra men någon gång kan man ju springa på det underlaget ändå om det finns något man vill se i anslutning till asfaltvägar. Nu skall jag läsa lite Offside innan jag somnar. Fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0