22.8.2014

Många projekt på gång just nu. Om cirka en vecka kan ett nytt projekt bli officiellt. Sedan jag skrev i den här bloggen senast har det blivit två vinster och en förlust för juniorlaget. Känns väl helt bra i den serie vi spelar i. Det finns egentligen bara ett lag som är riktigt starkt och inte går att slå som det ser ut i år. Men allt kan hända i fotboll. Det är mycket som spelar in då 14-åringar spelar. Viljan, dagsformen plus flytet, självförtroendet, skadorna och förstås skickligheten avgör hur matcherna går. Då jag spelade i division tre i förrgår räckte det med att skickligheten avgjorde, en 4-0 seger där ingen i vårt lag behövde anstränga sig alltför mycket för tre poäng.

Premier League har dragit igång. Inget lag har imponerat desto mer efter första omgången. Jag släpper nu mitt tips inför säsongen:
1. Chelsea
2. Arsenal
3. Man City
4. Liverpool
5. Man United
6. Everton
7. Tottenham
8. Newcastle
9. West Ham
10. Stoke
11. Southampton
12. West Brom
13. Hull
14. Aston Villa
15. Crystal Palace
16. Swansea
17. Leicester
18. Sunderland
19. Burnley
20. QPR

Svårt att gissa något då transferfönstret är öppet. Chelsea har faktiskt sett bra ut på försäsongen och även i första matchen då det började ta sig. Man U köper säkert bra spelare ännu och de köpte Rojo igår. Liverpool kan få in Balotelli. Andra värvningar är svåra att förutspå just nu. Arsenal borde vara bra och ha bred trupp. City kan få problem med bredden då de endast får använda 21 spelare i CL p.g.a. deras ekonomiska fusk. Men kanske drabbar det inte dem så hårt. Tottenham saknar minst en stjärnspelare för att ta sig högre. Everton kan tänkas överraska med Lukaku.

Nu skall jag på träning, senare till villan och jobba lite, Sedan får jag börja fundera på morgondagens kräftskiva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0