Onsdag 13.8.2014

Match ikväll mot grannstadens bästa lag väntar mina juniorer. Imorgon skall jag resa en bit åt samma håll för en match i division 3 också. På fredag är det juniormatch igen och då blir det match mot ett lag från min hemort. Tre matcher på tre kvällar väntar alltså. Tyvärr räknar jag med seger endast i min egen match imorgon, men visst går det att överraska och ta någon eller några poäng med juniorerna också. Få se. Juniorerna vann en viktig match förra veckan, en match som antagligen får oss att hållas kvar i serien hur dåligt det än skulle gå. Vi spelade inte bra men vann 2-0 iallafall och då får man vara nöjd med resultatet. Hur jag kommenterade det spelmässiga i ett mejl senare på kvällen är en annan sak. Jag hann inte tala med laget efter matchen för jag for till en division 3 match där jag hade kunnat hoppa in. Med 25 minuter kvar i den matchen ledde vi 4-3 och det blev 8-3 så småningom. Jag spelade inte alls och fick lätt huvudvärk redan under juniormatchen. Har varit lite förkyld sedan dess och bara tränat och ansträngt mig en enda gång. Flera spelare jag känner har förkylningar på gång nu faktiskt.
 
Jag har många projekt på gång som tar tid. Sitter ofta vid datorn och slöar, känns det som. Men kanske kommer jag lite framåt också. Fotbollstaktik tar tid, studerar det ena och det andra från böcker just nu. Och planer som berör år 2015 finns också i kikaren. En projektidé skall det vara möte om imorgon.
 
I Premier League förberedelserna kan man konstatera att Drogba är skadad och missar 4-6 månader. Walcott är borta en månad ännu från spel och Diaby är förstås skadad också. Vermaelen är på rehabilitering i Barcelona, efter två dagar uppstod det något problem med honom. Flera spelare (holländska och tyska) som kom långt i VM står över helgens matcher i PL. Det är något som alla Fantasyspelare bör ta i beaktande då de väljer lag. Mitt lag består bl.a. av Ramsey som enligt mig var bäst i ligan ifjol då han var frisk, Yaya Toure som alltid gör många poäng, Sanogo som är billig och dessutom kan prestera samt Diego Costa som ser ut att ösa in mål för Chelsea i år även om det bara har varit träningsmatcher så här långt. Några andra heta tips har jag inte direkt och man skall ha ett himla flyt för att ta många poäng i Fantasy Premier League.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0