Mata till United ser det ut som.

https://vine.co/v/MBJMD2DOwj2
 
Haha galen video en hade laddat upp och någon annan delat vidare. Om man sitter på en läktare skall man faktiskt ha koll på att det kan komma en boll flygande. I Barcelona på Camp Nou var det uppvärmning cirka 40 minuter före match och folk stod med ryggen mot plan och diskuterade och drack kaffe. Det roliga började då avbytarna skulle skjuta hahaha, mer behöver jag inte berätta. Ha koll! :) Själv sköt jag en 4-åring i huvudet i halvtid i somras. Halvvolley, lätt studsande boll av bredsidan som inte var hård alls egentligen. Bollen tog i huvudet efter studsen om jag minns rätt och ungen trillade omkull och började gråta. "De skall nog tåla det där" sade föräldern som skämdes lite, kanske man inte lämnar en unge obevakad bakom ett mål i halvtid då division 3 spelare skjuter. Känslan då bollen var på väg ditåt och då jag ropade akta/varo var inte så trevlig...men det var inte så farligt sist och slutligen. Man skall alltså hålla koll speciellt på barn på idrottsplatser.
 
Jag tänkte gå och sova tidigare än vanligt igår men Uniteds match mot Sunderland började se allt mer intressant ut i iPadden. Okej 1-0 till United och förlängning. DÅ börjar mål på bortaplans regeln att gälla :D Vad i hela friden??? Reglerna i alla olika cuper är helt otroliga, hur kan någon hålla koll på allt!? Nåja förlängning och Sunderland måste göra mål i förlängningen. Sunderland var inte bra men inte helt bleka heller, de kunde få chanser. I minut 112 spelade jag en euro på att Sunderland gör mål. I minut 119 släpper De Gea ett hårt skott snett bakåt in i mål. Hade han gett retur rakt ur hade det antagligen blivit mål på returen. Jag vann åtta euro. Sedan gör United det som bara United kan, de gör mål en minut senare och det var dags för straffar. Jag satte in några live tips på straffskyttar, gick lite back där :) Ställningen blev 2-1 till Sunderland efter FEM omgångar. Straffarna var dåliga och målvakterna var bra. Vito Mannone som har varit Arsenals tredje keeper men aldrig riktigt fått speltid blev hjälte mer eller mindre. Sunderland till final i ligacupen.
 
Mer på gång i United. Mata börjar väl vara klar för klubben nu. En riktigt bra spelare! Men hans spelstil kräver ett visst upplägg av taktik. Wenger är lite arg på att Chelsea har mött United två gånger i år och nu säljer Mata åt dem. Får de 40 miljoner är de en sjuk summa! Vidare kan man tänka att Chelsea gärna förstärker United nu då de skall möta City och Arsenal än i år. Annars är övergångar mellan de där två klubbarna så gott som obefintliga.
 
Väntar på att få se mer av en skottvillig Podolski i Arsenal under våren. I mina ögon är han den som helst skjuter och det gör han bra. Cazorla är kanske på andra plats i att vilja skjuta.
 
 
Arsenal möter Coventry i FA cupen imorgonkväll kl.21.45 finsk tid. Hoppas få se en del rotation och Podolski och Chamberlain från start! Ovanligt med match på en fredagkväll men okej. Skall bli kul att se.
 
Sitter här med uppriven fot än en gång. Har gått för fullt med idrottandet alltid då jag inte har varit förkyld. Igår var det dags att riva upp skadan lite igen, märkte knappt vad som hände men en klubba vid skridskorna orsakade en vridning. Fick avbryta matchen som då också blev till en förlust. Hade innan det hunnit göra mitt tredje mål på två matcher. Finns inte mycket positivt att minnas, det var en sådan kväll då domarna är emot ens eget lag och ger vad de kan åt motståndarna i en annars lugn match vad gäller tufft spel. I just hate it! Och jag säger inte sådant om det inte stämmer. Tror inte jag klagade på någon domare i fotboll säsongen 2013 och då skall ni minnas min video där bollen var i mål i en 16-dels final samtidigt som domaren visslar för halvtid :) Parodi. Hade vi förlorat med uddamålet kunde man ju nästan ha fått omspel med den videon. Vi vann 2-0 med två mål gjorda i andra halvlek iallafall. Gammal historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0