VM och saker som sker hemma

VM tröttar ut mig ordentligt ikväll. Bättre då match nummer två för kvällen börjar kl.22 och inte en timme senare som idag. Jag ligger inte och sover i juni eftersom jag är på träning varje morgon. I skrivande stund leder Brasilien 3-1 över Kamerun och Kroatien har inte gjort mål på Mexico än så den matchen är mållös. Neymar har gjort två mål och verkar rätt het, byttes ut nu då han ändå hade en varning på kontot. Slutspelet blir intressant i detta VM. Att Spanien och England slogs ut i gruppspelet var tråkigt men inte oväntat. Det är kanske de mest intressanta händleserna förutom Hollands alla fartfyllda mål. Ofta har jag missat matcher då jag har varit på träning och ofta är jag lite för trött i huvudet på kvällarna för att följa med ordentligt i matcherna. Nu kom 4-1 åt Brasilien just då jag avslutade ett telefonsamtal. Cameroon har inte imponerat i detta VM resultatmässigt.
 
Veckan har startat ganska tufft och fortsätter i samma stil: Igårkväll träning 2h, idag träning 3h+1,5h+1,5h, imorgon 3h+1,5h, onsdag 4h+match, torsdag 3h+match och en missad match, fredag uthyrd via företag som fotbollstränare 1h45min, lördag ledigt och söndag träning 1,5h. Fotbollsskolorna plus juniorernas verksamhet plus det jag tränar själv med ett div.3 lag tar en hel del tid nu i juni. Juli skall bli lugnare och typ helt utan fotbollskola. Jag skall spela i div.3 ännu i sommar som det ser ut nu. Min form är klart bättre än i fjol eftersom jag har tränat mer och dessutom varit skadefri. Träningarna har fungerat bra direkt. En div.4 klubb frågade om jag ville börja spela med dem förra veckan, jag tycker att div.3 är en okej nivå nu och annars kan jag lika gärna gå ner till div.5 eller 6 om jag inte vill spela på en vettig nivå.
 
Efter att juniorerna steg till högsta serien skapade vi ett lag i näst högsta serien också. Det innebär fler matcher och tillräcklig speltid åt alla. Viktigt då man har många matcher är att komma ihåg att spelarna också behöver träna både med laget och ensamma på fritiden. De behöver få tid för det. Dessutom skall de hinna vila en dag per vecka eller åtminstone ta det väldigt lugnt den dagen. Efter att ha vunnit det mesta hela våren står vi nu inför en höst där det kan komma många förluster. Vi jobbar på fysiskt men även mentalt för att klara oss så bra som möjligt. Att hållas kvar i serien är ett mål, att ha två lag bakom oss vore helt bra. Går det bättre än så kunde man kalla det häftigt. Vi saknar rutinen och vanan att spela tuffa matcher just nu. Blir intressant och roligt hur det än går resultatmässigt. Blir att använda många taktiska drag i de kommande matcherna, känns som att det skall bli intressant. Vi har match denna vecka och nästa vecka, sedan blir det flera veckor paus då vi skall spela cuper och ha lite paus från fotboll. Jag siktar på att resa utomlands i mitten av juli. Hemma kan jag inte koppla av tillräckligt mycket. Många har frågat om jag skall ordna "min" cup denna sommar. Jag tror att det går men isåfall i augusti för i juli hinner jag nog inte. Få se!
 
Väckning om 7,5h så nu säger jag GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0