Full fart mot 31

Jag fyller år om lite på två månader. Det är vad rubriken handlar om. Det är inte åldern jag vill framhålla utan farten. Denna vecka får nog räknas som en av de mest fartfyllda trots att den är långt ifrån slut. Nästan allt jag gör följer ett strikt schema. Mina veckor har så mycket program ibland att det är sjukt och då spelar jag inte ens fotboll själv i år.
 
Måndag: Väckning 7.15 möte 8-8.30  jobb 9-15, fotbollsträning 15-17.15, träffa en vän för att se på teve och äta
Tisdag: Väckning 7.15 möte 8-8.30 jobb 9-14, gym+innebandy 17-18.30, träffa en annan vän
Onsdag: Väckning 7.00, jobb 8-15, fotbollsträning 15-17.15, gym 17.30-18.30, se film med en tredje vän
Torsdag: Väckning 9.00, jobb 10-14, gym 17-18, möte som träningschef 18.30-22.30, kvällsmat och planering av helgen
Fredag: Väckning 7.00, jobb 8-9, klippning 9-10, jobb 10-14, tandvård 14-15, fotbollsträning 15-17.15, besöka träning som träningschef 17.30-18.30, besöka föräldrarna
Lördag: Väckning 9.00, Avfärd till läger 10.00, fyra träningspass och en föreläsning, ledig tid 23.00-23.30 :)
Söndag: Väckning 8.30, lägret fortsätter med en träning, en föreläsning och en match, 18-19 rinkbandyträning
 
Lägg till allt som man gör då man har ett eget hem och bor ensam. Den här veckan som jag är mitt i är verkligen tung. Men med bra kondition och målmedvetenhet fungerar det. Att hitta tid att klippa håret är jättesvårt med mitt schema, det skall också passa med den frisör ja vill använda mig av. Som tur var fick jag en tid på min håltimme som lärare imorgon. Att vara klasslärare med gymnastik och ha allt det här på schemat är krävande. Förutom det som är uppräknat har jag gjort hur mycket som helst annat också lite här och där. Fast det skulle ta knappa fem minuter att gå till jobbet och jag gillar det kan jag konstatera (imorgon) att jag bara har hunnit göra det på måndag. Det är mycket jag borde göra men allt har sin tid. Som att se igenom juniorernas senaste match som skall gås igenom med laget på söndag, det får vänta. Jag bara måste vila då jag hinner, varje dag sover jag 30 minuter i något skede på eftermiddagen eller kvällen, utan den sömnen är jag för långt från 100% för att orka vara vaken. En kompis förstår sig inte på "powernap" fast han stiger upp tidigare än mig på morgnarna. För det första somnar han tidigare och för det andra innehåller hans liv inte lika många tider att passa som mitt liv gör. Vill man dessutom prestera bra på alla områden blir det riktigt tungt. Jag drog ingen speciellt bra träning igår, det gick ändå hyfsat, de andra gjorde bra ifrån sig. I helgen skall jag prestera maximalt hela tiden, bara att köra på. Nu behövs det sömn så jag skriver mer en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0