Träning på gräs är skönt

En chansning som gick vägen ikväll.
Att riskera 65 cent är inte så farligt men helt tufft att vinna över 10e med så liten insats. Jag kände på mig att de allsvenska matcherna blir jämna. Att det blir vinst är bara flyt. Silkeborg vet jag inget om.
 
Hänt idag: jobb som vanligt, sedan hade jag tänkt ta en cykeltur men vädret var inte helt soligt så jag vilade och jobbade på datorn istället. Jobbet börjar bli slappt nu, med tio dagar kvar till sommarlovet kan man inte hålla några stora projekt. Ikväll var jag via en match och kollade 10 minuter innan det var dags att åka till juniorträningen. Blev nästan 2h på gräs ikväll. Idag var gräset klippt och det var lätt att känna att fotboll är den roligaste sporten som finns. Om man inte känner det annars så kommer det nog fram på en välklippt och jämn (tillräckligt jämn) gräsplan. Från att jag kom till träningen tills nu harjag tagit 13 00 steg och dagens stegmängd stannar på 20.2K.
 
Vi har övat extra mycket skott nu i två dagar. På konstgräs har vi gjort mycket annat och det känns vettigare att skjuta på gräs, foten kommer lättare rätt till bollen då det finns mer djup på något sätt. Märks bra på juniorer att de skjuter bättre på äkta gräs. Annars har vi jobbat extra med naturlig rörelse genom lite nya övningar som jag har hittat på. För att få en riktigt naturlig rörelse skall det gärna finnas ett alternativ som är att "lämna kvar på din plats" också ibland. Hur gör man en övning där man måste avgöra om man skall röra sig eller stå kvar, så att det kommer naturligt och ändå skall rörelsen stå i centrum för det mesta...sådana frågor funderar jag på ibland och sedan konstruerar jag en övning. Alla övningar behöver inte vara helt matchlika men det är bra om det man gör också kan användas konkret i en match.
 
Nu skall jag börja sova. Blir kanske gym imorgon på en håltimme, efter jobbet tänkte jag göra annat än träna. Kanske sitta i solen på en terass och dricka en cokis och snacka med kompisar. Om ni läsare vill läsa om något speciellt kan ni alltid lägga en (även anonym) kommentar rakt till blogginlägget.

Kommentarer
Postat av: Martin Sandås

Hejsan Pese!
Kommer du att dra fotbollskola i Kvevlax i sommar? Såg nämligen att det var inbokat på bokningskalendern.
Har en son som jag tror skulle vilja vara med isf. Tränar minikuffen själv och skulle vara intressant att få lite nya träningstips.

2014-05-28 @ 21:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0