Finland leder EM-kvalgruppen

För cirka två veckor sedan skrev jag ett inlägg här senast. Denna blogg blir väl uppdaterad ganska sällan. Jag rör mig i många andra forum också och har ett nytt projekt på gång som kommer att ta över en stor del av skrivande. Den här bloggen är personlig och jag kan alltid vända mig hit med personliga åsikter och sammanfatta händelser. Det känns trevligt. Mitt nya projekt kommer att vara något som är desto mer intressant för er att följa.
 
Sedan senast har Arsenal kryssat med Leicester 1-1 och Manu har köpt sönder sin heder och höjt löneutbetalningarna otroligt. De har dyraste truppen och dyraste lönerna i Premier League om jag har förstått saken rätt. Chelsea har sett heta ut med Diego Costa. Jag har börjat Fantasy Premier League riktigt bra och är inte långt från toppen i Finland vad gäller poäng, men placeringen var väl något på 400. Finns en per lokal liga jag är med i som ligger före mig.
 
HJK har tagit sig till Europa League efter att ha slagit ut Rapid Wien och Finland har vunnit sin första EM match mot Färöarna med 3-1. Det satt lite hårt åt där borta på konstgräset på ön. Men Finland spelade bra överlag och "vår" främsta styrka är ju inte att slå svaga lag utan att slå ur underläge och överraska lag som faktiskt är bra. De tre hårdaste konkurrenterna på förhand är Grekland, Rumänien och Ungern. Nordirland slog Ungern med 2-1 igår ändå så man vet aldrig hur gruppen kommer att sluta. Rumänien slog Grekland med 1-0. Fortsättning följer i ungefär 13 månader än, sedan går tre av dessa lag till EM. Om jag tror att Finland är ett av dem? Ja, det tror jag absolut fast det kan bli tufft. Finland visade igår att trots att det kan gå trögt så tror man på laget och spelar enligt egen taktik. Det räckte denna gång och man leder kvalgruppen.
 
Idag har jag bl.a. skrivit 18 personliga diplom till deltagare i en fotbollsskola. Jag har även funderat ut vem som är årets spelare där. Jag har även klippt en halv div.3 match och lagt ut den på nätet så mina lagkamrater får se på den. Andra halvlek klipps en annan dag. Jobbar på med mitt nya projekt som snart skall bli offentligt. På juniorsidan har det kommit tre raka förluster, speciellt två av matcherna hade kunnat se bättre ut men förkylningar och skador har påverkat också. Nu återstår två juniormatcher och klart är iallafall att vi hålls kvar i högsta serien. Med lite högre satsning inom hela verksamheten vår hade vi kunnat slåss om en medalj redan i år. Vi har ändå kommit längre än vi kunnat föreställa oss detta år. Okej man skall ha självförtroende men med stora framsteg på ett år kan det bli för mycket att också få med en tro på att vi "kan ännu mer". Vi har nog blivit begränsade/bromsade lite på det mentala planet förutom på det fysiska planet. Fysiska nivån på spelarna behöver höjas tilll nästa år. Det är det första jag tar tag i då denna säsong är slut. Inte har vi slarvat i år heller, höjer nivån lite varje år och nu är vi kanske framme för en ordentlig satsning även på den fysiska biten.
 
Anmälde mig just till tränardagarna i Helsingfors och hoppas att jag får en plats både där och på matchen Finland-Grekland. Hoppas även på att komma in på A-tränarkursen, jag vet att mina chanser är bättre nu än i fjol. Det är svårt att se framåt ibland då det är så mycket som sker här och nu. Hur mycket man än gör finns det nästan alltid något kvar att göra. Drog igång rinkbandyns försäsong igårkväll också, riktigt roligt att lira igen. Har haft svårt att hinna vara med kompisar den senaste månaden eftersom jag både har haft jobb, fritidsaktiviteter och flickvän att tänka på. Får ta igen det lite då säsongen slutar om tre veckor. Skönt med höst om ni frågar mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0