Hänt på sistone

En artikel om Bäckströms straff för dopning. Han fick det mildaste straffet. Bra att pollenallergikerna inte straffas alltför hårt om i misstag har "dopat" sig. Säger inte att jag vet allt om detta fall men som jag skrev tidigare blir man mest bara dåsig av den allergimedicin han tog så det var inget han skulle ha haft nytta av.
 
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article20166510.ab
 
Länge sedan jag skrev här. Det beror på att jag jobbar med www.fotbollsfabriken.fi och inte bloggar privat desto mer. någon gång kan det komma inlägg här, speciellt om jag vill vara personlig. Imorgon drar jag iväg på UEFA A-kurs till Jakobstad. Det blir det andra lägret i kursen så här långt. Förra lägret var väl det tyngsta jag har upplevt sedan militären på sätt och vis :) Så då folk frågar om "det var roligt" så behöver man fösröka få dem att förstå att det är som "jobb". Det är nyttigt och en del som sker är roligt men överlag är det tungt att studera och det är ju det vi gör. Igår missade jag en deadline på ett arbete med fem minuter, det var inte så kul.
 
På jullovet blev det två veckor semester i Playa de las Americas. Frånsett en förkylning var det väldigt skönt och avkopplande. Teneriffa är dock en lite blåsig ö. Här hemma har rinkbandyn kört igång med en tung förlust mot ett topplag med 3-7, men även en 7-0 seger mot ett topplag. Lagen är rankade som topplag. Om inget stämmer i en match så är det ganska bra att få allt att stämma på två dagar :) Öppna diskussioner är vår nyckel till det kan jag säg från lagledningens sida. Fotbollsträningarna pågår cirka 4 gånger i veckan just nu och träningsmatcher är på kommande. Nästa vecka kanske jag hinner träna med något seniorlag igen, det är inget jag hinner med normalt och officiellt så har jag slutat spel fotboll...igen. Men jag kommer att göra comeback. Fråga mig inte när det sker.
 
Ett fint spahotell där vi inte bodde
 
Nattklubben/poolbaren vid hotellet
 
Stranden
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0